IZVJEŠĆE ZA ŠKOLU
Ime škole: OSNOVNA ŠKOLA ˝KANTRIDA˝
Šifra škole: 08-071-011
Zagreb, ožujak 2021.
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja u školskoj godini 2019./2020. proveo je nacionalni ispit iz Geografije u osmim razredima osnovnih škola. Cilj je provedbe nacionalnih ispita utvrditi razine postignuća učenika na nacionalnoj razini u ključnim dijelovima obrazovnih ciklusa. Nacionalnim ispitom iz Geografije ispitivala se geografska pismenost odnosno geografska znanja i geografske vještine koje su učenici osmih razreda stekli tijekom dosadašnjega osnovnoškolskog obrazovanja. Ispit je bio sastavljen prema Nastavnome planu i programu za osnovnu školu (2006) i Kurikulumu nastavnoga predmeta Geografija za osnovne škole i gimnazije (Narodne novine, broj 7/19.).
Glavno ispitivanje provedeno je 24. siječnja 2020. godine u 141 osnovnoj školi Republike Hrvatske na uzorku od 5509 učenika od čega su tri učenika pisala ispit na jeziku i pismu srpske nacionalne manjine, 28 učenika pisalo je ispit na jeziku i pismu talijanske nacionalne manjine, a 256 učenika pisalo je ispit s prilagodbom ispitne tehnologije (od kojih je jedan učenik pisao ispit na Brailleovu pismu).
U ovome izvještaju prikazani su rezultati učenika vaše škole u odnosu na nacionalni prosjek (prosjek rezultata učenika svih škola koje su sudjelovale u glavnome ispitivanju), rezultati postignuća učenika vaše škole na skali geografske pismenosti odnosno na skali geografskih znanja i vještina i rezultati prema konceptima koji se uče i poučavaju u nastavi Geografije.
Rezultati učenika škole u odnosu na rezultate na nacionalnoj razini
Analiza rezultata nacionalnih ispita provedena je na uzorku od 5421 učenika. Prosječna riješenost ispita iznosi 42,1 %, najniža prosječna riješenost ispita 0 %, a najviša prosječna riješenost ispita 100 %.
U tablici 1. prikazani su deskriptivni podatci rezultata učenika vaše škole u odnosu na rezultate svih učenika koji su sudjelovali u ispitivanju. Na slici 1. prikazana je distribucija rezultata učenika vaše škole, a na slici 2. distribucija rezultata svih učenika Republike Hrvatske koji su sudjelovali u ispitivanju.
Tablica 1. Deskriptivni podatci rezultata učenika vaše škole u odnosu na rezultate svih učenika u RH
Opis | Vaša škola | Republika Hrvatska |
---|---|---|
Broj učenika | 43 | 5421 |
Prosječna riješenost | 46.3 % | 42.1 % |
Minimalan postotak riješenosti | 13.9 % | 0 % |
Maksimalan postotak riješenosti | 83.3 % | 100 % |
Rezultati provedenog nacionalnog ispita iz Geografije obrađeni su za 43 učenika vaše škole. Prosječan postignuti rezultat iznosi 46.3 % (tablica 1.). Najniža riješenost ispita učenika vaše škole iznosi 13.9 %, a najviša 83.3 %.
Slika 1. Distribucija rezultata učenika vaše škole
Slika 2. Distribucija rezultata svih učenika Republike Hrvatske
Razine postignuća učenika na skali geografske pismenosti
Skala geografske pismenosti odnosno skala geografskih znanja i vještina iskazana je na četirima razinama postignuća, pri čemu 1. razina predstavlja najnižu, a 4. razina najvišu razinu geografske pismenosti. Druga razina smatra se osnovom koju bi svaki učenik trebao dostići prije završetka obvezatnoga obrazovanja.
U tablici 2. opisane su razine postignuća učenika na skali geografske pismenosti (napredna razina postignuća, srednja razina postignuća i osnovna razina postignuća). U koloni s lijeve strane iskazan je postotak učenika vaše škole koji se nalaze na svakoj razini postignuća s obzirom na postignute rezultate na nacionalnom ispitu. U stupcu s desne strane prikazani su prosječni rezultati geografske pismenosti i razina postignuća svih učenika koji su sudjelovali u ispitivanju.
Tablica 2. Rezultati učenika vaše škole na skali razina geografske pismenosti
Rezultati učenika Vaše škole u % | Opis postignuća na skali razina geografske pismenosti | Rezultati postignuća svih učenika RH u % |
---|---|---|
0 |
Napredna razina postignuća (85,7 % – 100 %) Učenik na naprednoj razini geografskih znanja i vještina analizira i objašnjava prirodno i društveno-geografske pojave i procese i njihov utjecaj na oblikovanje identiteta i održivi razvoj na različitim prostornim razinama te primjenjuje sve postupke u obradi i interpretaciji prostornih podataka. |
0.7 |
27.9 |
Srednja razina postignuća (52,9 % – 85,6 %) Učenik na srednjoj razini postignuća razlikuje i uspoređuje prirodno i društveno-geografske pojave i procese i njihov utjecaj na oblikovanje identiteta i održivi razvoj na različitim prostornim razinama te točno primjenjuje neke statističke postupke u obradi prostornih podataka. |
25.0 |
65.1 |
Osnovna razina postignuća (20,6 % – 52,9 %) Učenik na osnovnoj razini postignuća prepoznaje prirodno i društveno-geografske pojave i procese i njihov utjecaj na oblikovanje identiteta i održivi razvoj na različitim prostornim razinama te prepoznaje osnovne statističke postupke i procedure u obradi prostornih podataka. |
62.8 |
7 |
Ispod osnovne razine postignuća (manje od 20,6 %) Učenici su ispod razine osnovnih geografskih znanja i vještina. |
11.5 |
Rezultati učenika prema konceptima ispitivanja
U Geografiji se uče i poučavaju sljedeći koncepti: Prostorni identitet, Prostorne organizacije i procesi te Održivost. Četvrti je ključni koncept nastave Geografije Prostorni obuhvat koji ima integrativni karakter i sastavni je dio spomenutih triju koncepata. Koncepti su u ispitu zastupljeni proporcionalno sadržajima učenja i poučavanja Geografije tijekom osnovnoškolskoga obrazovanja.
Prostorni identitet temeljni je geografski koncept koji obuhvaća prostor (regiju, mjesto) koji karakteriziraju njegova geografska obilježja. Uključuje i stanovništvo, njegove strukture i kulturne fenomene te nacionalni identitet i svijest o važnosti izrastanja u odgovornoga i savjesnoga građanina.
Prostorne organizacije i procesi složen je koncept koji obuhvaća razumijevanje prostornih rasporeda (distribucija) različitih elemenata prirodne osnove i društvene nadgradnje, razumijevanje mogućih obrazaca u tim distribucijama te promjene tih distribucija, obrazaca i međuodnosa tijekom vremena.
Održivost podrazumijeva razvoj u skladu s ograničenim izvorima energije i sirovina te općenito s prirodom u kojoj je čovjek važan čimbenik različitih ekosustava. Koncept održivosti promatramo s triju aspekata: društvenoga, ekološkoga i ekonomskoga.
Na slici 3. prikazani su rezultati učenika vaše škole prema konceptima ispitivanja u odnosu na rezultate svih učenika koji su sudjelovali u ispitivanju.
Slika 3. Postotci riješenosti prema konceptima ispitivanja
Nema komentara:
Objavi komentar