VREDNOVANJE I OCJENJIVANJE TIJEKOM NASTAVE NA DALJINU GEOGRAFIJA, ožujak – lipanj 2020.g.
Tijekom nastave na daljinu u
nastavi geografije brojčano će se vrednovati aktivnost učenika praćenjem
učiteljskih objava (potvrda praćenja objava bilježi se stavljanjem tzv. „lajka“
na objavu unutar 24 h) i kraćih zadaća koje treba izvršiti u zadanom roku. (vidi
tablicu „KRITERIJI VREDNOVANJA AKTIVNOSTI UČENIKA U VIRTUALNOJ
UČIONICI“)
Druga brojčana ocjena
će biti iz jednog složenijeg zadatka u obliku prezentacije ili plakata.
Takav će se rad vrednovati rubrikama koje jasno pokazuju elemente i kriterije
vrednovanja. (vidi tablicu „KRITERIJI ZA
OCJENIVANJE PPT-a / PLAKATA“). U ovom razdoblju pored usvajanja ishoda učenja putem bitnih sadržaja,
naglasak je stavljen na dobrobit učenika i poticanje učenja, a ne na
ocjenjivanje naučenog.
Zaključna ocjena na kraju godine izvodi se na
sličan način kao što je bilo i prijašnjih godina. Uzimaju se u obzir svi
elementi vrednovanja i cjelokupni rad učenika tijekom cijele školske godine te
se procjenjuje razina ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda, kompetencija,
znanja, vještina, sposobnosti, samostalnosti i odgovornosti prema radu tijekom
nastavne godine (dakle brojčane ocjene i bilješke o praćenju učenika
podjednako).
Prema Pravilniku o načinima, postupcima i
elementima vrednovanja učenika u osnovnim i srednjim školama, ocjenjivanje je samo pridavanje brojčane ili opisne vrijednosti rezultatima praćenja i provjeravanja
učenikova rada. Dakle, na jednaki se način
uzimaju u obzir ocjene i rad tijekom nastave na daljinu, kao i one iz ostatka
nastavne godine.
KRITERIJI VREDNOVANJA AKTIVNOSTI UČENIKA U
VIRTUALNOJ UČIONICI
OPISNICE:
|
|||||
Poštivanje
rokova
|
Učenik poštuje rokove za izvršavanje
zadataka.
Svi radni listići su predani na vrijeme.
|
Učenik uglavnom poštuje rokove za
izvršavanje zadataka.
Većina pregledanih listića predana je na
vrijeme.
|
Učenik kasni s predajom većine radnih
listića.
Učenik uopće nije predao 1 radni listić.
|
Učenik ne poštuje rokove za izvršavanje
zadataka.
|
Učenik ne predaje zadatke i time ne
poštuje rokove.
|
Riješenost
radnih listića / slijepih karata / izrada
umnih
mapa / ispunjavanje tablica…
|
Gotovo svi predani radni listići riješeni
su potpuno i točno.
|
Većina predanih radnih listića riješeno
je potpuno i točno.
|
Predani listići učenika uglavnom su točno
riješeni.
|
Predani radni listići učenika nisu
riješeni potpuno.
|
Učenik ne izvršava svoje obaveze u
virtualnoj učionici i za to nema opravdanje.
|
Komunikacija
|
Uljudno se odnosi u pisanoj i usmenoj
komunikaciji.
|
Uglavnom se uljudno odnosi u pisanoj i
usmenoj komunikaciji.
|
Ponekad zaboravlja pravila uljudne
komunikacije.
|
Rijetko poštuje pravila uljudne
komunikacije.
|
Učenik se ponaša izvan pravila o uljudnoj
komunikaciji.
|
Praćenje nastave u virtualnoj učionici
|
Uvijek upotrebljava oznaku „sviđa mi se“
(tzv. „like“) kao dokaz da je pročitao objavu učitelja.
|
Uglavnom upotrebljava oznaku „sviđa mi
se“ (tzv. „like“) kao dokaz da je pročitao objavu učitelja.
|
Povremeno upotrebljava oznaku „sviđa mi
se“ (tzv. „like“) kao dokaz da je pročitao objavu učitelja.
|
Rijetko upotrebljava oznaku „sviđa mi se“
(tzv. „like“) kao dokaz da je pročitao objavu učitelja.
|
Nikad ne upotrebljava oznaku „sviđa mi
se“ (tzv. „like“) kao dokaz da je pročitao objavu učitelja.
|
Broj
bodova
|
4 boda
|
3 boda
|
2 boda
|
1 bod
|
0 bodova
|
Broj bodova / ocjena:
15, 16 = odličan (5)
13, 14 = vrlo dobar
(4)
11, 12 = dobar (3)
9, 10 = dovoljan (2)
0 – 8 = nedovoljan (1)
|
KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE PPT-a
Kriteriji/elementi
vrednovanja:
|
Nedovoljno
0 bodova
|
Djelomično
1 bod
|
U potpunosti
2
boda
|
Prezentacija ima naslov sa
svim zadanim elementima
(naslov, ime učenika) na
početnom slajdu.
|
|
|
|
Prezentacija sadrži između
10 i 25 slajda.
|
|
|
|
Sadržaj (tekst, slike i
grafički prilozi) u direktnoj su vezi sa zadanom temom.
|
|
|
|
Tekst je napisan u
natuknicama. NE REČENICAMA!
|
|
|
|
Slikovni materijal (slike, karte, grafovi) zauzima 2/3 slajda.
|
|
|
|
Izrazi su pravopisno točni.
|
|
|
|
Sadržaj je zanimljiv i poticajan.
|
|
|
|
Slova su velika i čitka, a slike i karte dobro vidljive.
|
|
|
|
Navedene su adrese korištenih internet stranica i korišten popis
literatura na zadnjem slajdu.
|
|
|
|
Rad predan unutar zadanog roka.
|
|
|
|
KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE PLAKATA
Kriteriji/elementi
vrednovanja:
|
Nedovoljno
0 bodova
|
Djelomično
1 bod
|
U potpunosti
2
boda
|
Plakat ima jasno vidljiv naslov.
|
|
|
|
Plakat sadrži ime autora
(ime, prezime, razred).
|
|
|
|
Sadržaj (tekst, slike i
grafički prilozi) u direktnoj su vezi sa zadanom temom.
|
|
|
|
Tekst je napisan u
natuknicama. NE REČENICAMA!
|
|
|
|
Slikovni materijal (slike, karte, grafovi) zauzima veći dio plakata.
|
|
|
|
Izrazi su pravopisno točni.
|
|
|
|
Sadržaj je zanimljiv i poticajan.
|
|
|
|
Slova su velika i čitka, a slike i karte dobro vidljive.
|
|
|
|
Plakat nema praznog prostora.
|
|
|
|
Rad predan unutar zadanog roka.
|
|
|
|
Broj bodova / ocjena:
18 - 20 =
odličan (5)
15 - 17 = vrlo
dobar (4)
12 - 14 = dobar
(3)
10, 11 = dovoljan (2)
0 - 9 = nedovoljan (1)
Nema komentara:
Objavi komentar